מי שמחזיק עסק קטן יודע שאחד האתגרים בחיי העסק הוא יצירת קהל לקוחות נאמן וקבוע. הכלים שיש בידי העסקים הקטנים מוגבלים. רואה חשבון אריאל גורן
נושא השבוע: עסקים עושים עם אנשים- נטוורקינג
שמחים להציג את הטור השביעי בסדרת טורים "כלכלה בחיינו – להבין את הכסף" ע"י "שטאובר גורן רואי חשבון"
מזה מאות שנים העולם כולו מושען על התקיימות כלכלית. הכסף מלווה אותנו בחיי היום יום ואנו נדרשים לדעת לקבל החלטות כלכליות מדי יום. בכל שבוע נפרסם טור העוסק בכסף המשפיע על רוב התחומים בחיינו. מטרתנו לתת לכם כלים טובים לקבלת החלטות כלכליות קטנות וגדולות. השבוע נעסוק בנושא חשוב ואפילו קריטי. מסיבות כאלה ואחרות חלקנו יודעים עליו, מעט מידי.
השבוע רואה חשבון אריאל גורן מתמקד בשיטת שיווק ייחודית ומאוד מצליחה בארץ ,הנטוורקינג, רשת חברתית של עסקים . כל בעל עסק שעדיין לא נחשף לשיטה מומלץ בחום לבדוק אופציה מיוחדת זו.
רואה חשבון אריאל גורן, שותף במשרד גורן שטאובר רואי חשבון.
המשרד מלווה עסקים בהצלחה למעלה מ- 30 שנה ומטפל בין היתר בהחזרי מס לשכירים.
משרד: רחוב המסגר 55 ת"א אביב. סניף: שדרות טוס לנטוס קריית השרון, נתניה
לשאלות: 03-5616466 ,077-5347234 office@jcpa.co.il
פייסבוק: אריאל גורן רואה חשבון
עסקים עושים עם אנשים
מי שמחזיק עסק קטן יודע שאחד האתגרים בחיי העסק הוא יצירת קהל לקוחות נאמן וקבוע. הכלים שיש בידי העסקים הקטנים מוגבלים.
הפרסום בתקשורת יקר ולא תמיד אפקטיבי, ואת מאמצי השיווק שלהם ממקדים העסקים הקטנים ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק או לינקדאין, כאשר גם בהן נדרש לא אחת להוציא סכומי כסף לא מבוטלים בכדי לצאת בקמפיין ממומן או לקחת יועצים בתשלום.
לעיתים זה עובד. רובנו נמצאים ברשתות החברתיות ונחשפים בכל רגע להצעות רבות. חלק מההצעות אכן מתאימות לנו, אולם לרוב, גם אם מדובר בקמפיין ממוקד, ההשקעה הכספית והזמן שנדרש מאתנו גוזלים משאבים יקרים שאינם זמינים, בוודאי לא לעצמאי שנאלץ להתחרות גם על כיסו של הלקוח.
קיימת אפשרות נוספת לקדם את העסק, לפתח קשרים ולהביא לקוחות נוספים לעסק.
קוראים לזה נטוורקינג – רשת חברתית של אנשים.
כולנו הרי זקוקים לאנשי מקצוע, מכל סוג – חשמלאי, שיפוצניק, עורך דין או נגר.
מה יותר טוב לקבל מבן משפחה או חבר קרוב המלצה על איש מקצוע שחווינו ואנו יודעים שהוא מקצועי, שירותי ואדיב ?
ואיך יכולה אותה קוסמטיקאית להביא לכך שבפעם הבאה שמישהי תבקש המלצה על קוסמטיקאית טובה, היא זו שתקבל את ההפניה ?
עליה ליצור לעצמה מעגל נטוורקינג, כזה שמורכב ממגוון רחב של בעלי עסקים.
עם הזמן הקשר בין החברים מתחזק, לומדים להכיר טוב יותר אחד את השני, משתמשים בשירותים של החברים, מפנים בני משפחה וחברים וכך מייצרים קהל לקוחות נאמן שממשיך להמליץ על אותה קוסמטיקאית.
נכון, לא כולנו נולדנו עם הכישרון להתחבר ולפתח קשרים עסקיים, אך מה שיפה בנטוורקינג הוא שמאוד פשוט ללמוד איך עושים זאת נכון, הכללים הם פשוטים יחסית:
יש לבחור את המעגל העסקי המתאים לך. בכל זאת, מדובר בקבוצת אנשים שנפגשים על בסיס קבוע, מידי שבוע או שבועיים ולכן צריך להרגיש נוח בחברתם להיות ממוקד וברור כדי שבפעם הבאה שמישהו ממעגל האנשים שמקיפים כל אחת ואחד מחברי הקבוצה יצטרך מעצבת פנים, הם ידעו בדיוק לאיזה לקוחות את מכוונת – פרטיים או עסקיים ואיזה סוג של עבודות את מחפשת.
חשוב לזכור שהחברים לקבוצה הם אנשי השיווק שלך, וכדי שהם יעשו את העבודה הטובה ביותר הם צריכים הכוונה – מי הם הלקוחות הטובים עבורך. כאשר בעל העסק יודע להגדיר זאת, הוא יוכל לקבל את ההפניות הטובות ביותר עבורו לדעת לתת, בלי לחשוב מי ייצא לי מזה.
נתינה היא ערך ודרך חיים, ומי שנותן, בסופו של דבר יקבל בחזרה.
לכן אם יש לכם עסק, ואתם מחפשים דרך נוספת, שונה ומאתגרת להגיע ללקוחות נוספים ולהגדיל את הפעילות העסקית, נטוורקינג הוא בהחלט דרך מצוינת לבצע זאת.
טיפ השבוע:
תחילתה של שנה חדשה בעסק זהו זמן טוב לבדוק את מעמדכם בביטוח לאומי. עד שהדו"ח השנתי של 2017 יהיה מוכן יעברו מספר חודשים, ובזמן זה יתכן שההכנסה החייבת עלתה, אולם לא דאגתם לעדכן זאת בביטוח לאומי.
מדוע זה חשוב ?
במקרה של הגשת תביעה לקבלת קצבה מהביטוח הלאומי, לא ניתן יהיה לשנות את הבסיס לחישוב הגמלה. המונח המקצועי הוא "גמלה חוסמת".
לעיתים מדובר בפער משמעותי בסכום הקצבה ועל פני שנים רבות, על כן בעל עסק צריך לוודא 2 דברים:
- את המעמד הביטוחי שלו בביטוח לאומי אם הוא שכיר, עצמאי או עצמאי שאינו עונה להגדרה.
- את הבסיס שממנו מחושבים דמי הביטוח הלאומי. ולפי בסיס זה הוא משלם את המקדמות החודשיות לביטוח לאומי