חברים יקרים,
כאשר לפני חמש שנים נכנסתי לוועד, היו לי מספר מטרות הקשורות למקומי בקהילה. אספר על אחת מהן.
בתור איש מערכות מידע, ראיתי את חשיבותן של רשתות תקשורת בחיבור קהילה, ואת מקומה של המדיה המקוונת באוריינטציה קהילתית.
לכן, הקמתי את הפורום הישן באתר ksharon שעשרות עד מאות בודדות השתתפו בו בדיונים שונים בעניין קריית השרון. באותה תקופה יכולנו להתגאות בכך שאנו השכונה היחידה בעיר עם פורום משלנו שהועד מתחזק ומפעיל לרווחת הציבור.
כל זה נשכח בסופו של דבר, כי לאחר המחאה החברתית של קיץ 2011, הפייסבוק תפס את מקומם של אתרי האינטרנט והפורומים האינטרנטיים.
מאותה נקודת זמן, ראינו את הפייסבוק השכונתי של קריית השרון גדל בצעדי ענק , וכיום מספר המשתמשים בו נושק ל-9000. הקבוצה מנוהלת על ידי מספר תושבים בשכונה במקצועיות ובהקפדה על נהלים אשר נאכפים באדיקות.
קבוצה זו הפכה למודל בעיר נתניה ובעקבותיה צמחו קבוצות אחרות שחיקו את השיטה והשיח בקריית השרון. כוחה של המדיה החברתית ניכר בהשפעה על השיח ברחוב ועל האינטראקציה מול חברי מועצה ועיריית נתניה. אך בשנה האחרונה הרגשתי שמשהו חסר בכל כמויות המידע האינסופי שהתושבים מייצרים וזה היה קשור באי הסדר שהפייסבוק מבוסס עליו.
למדיה החברתית חסר התיעוד, סדר וארגון המידע. אין אפשרות מסודרת לעקוב אחר פרטים והנגישות לוקה בחסר.
כאן עלה רעיון אתר האינטרנט הקהילתי: להבדיל מטכנולוגיות ישנות, מדובר בפתרון שיאפשר שילוב מלא עם הפייסבוק הקהילתי מצד אחד, ומצד שני ישלב את הדיון בשילוב תגובות והשתתפות התושבים בטוקבקים.
המדיום המקוון מעניק כיום אפשרויות ואמצעים חדשים אשר בכוחם לגרום לכל פרט להפוך לבולט, למקדם יוזמות ואף לדוחף מחאות ומשפיע על ציבור שלם. בנוסף, ראיתי לפני את התמונה הכללית בקידום הקריה בתחומים אחרים כגון: חינוך – לאפשר לכל בית ספר לספר על עשייתו הפדגוגית, חיזוק תחום המסחר – לחזק עסקים בקריה ובסביבה ולאפשר להם חשיפה מקסימלית.
באתר התושבים תוכלו למצוא מידע נרחב, החל מעשייה ציבורית של הועד, יוזמות בקהילה, עשייה ציבורית, רכישות ציבוריות, לוח קונים מוכרים, מחאות ציבוריות ואפילו מתכונים שכל אחד יכול להכין בקלות.
מזמין אתכם לתרום מידע ואף לכתוב ולשתף. אם בפומבי או בפרטי.
בהצלחה, מאור דאיה מנהל תוכן ראשי באתר הקהילתי maor1d@gmail.com
תותח על אחי, שיהיה בצלחה!
בהצלחה. מתי נוכל לבקר מוסדות חינוך?