שמי מנחם מני אילוז יו"ר העמותה אבי היה ממקימי העיר נתניה וגר במעברות בנתניה אף עזר להקמת בתי ספר בעיר ואני מרגיש מחויב לעיר שבה נולדתי אני איש עסקים וותיק בעיר בתניה.
את עמותת "התאחדות בעלי העסקים ועצמאים בנתניה "הקמתי בחזון של החזרת הכבוד וחיזוק העסקים ועצמאים בנתניה לאור הבירוקרטיה שהעסקים נאלצים לחוות על בסיס יום יומי אנחנו פועלים לקדם את מגזר העסקים בנתניה. במשך 4 שנים הצלחנו להוביל שינויים רבים למען העסקים בעיר. ביניהם הובלת הורדת הארנונה לעסקים עד 30 מטר ב כ 12% מניעת הפיכת רחוב הרצל לחד סטרי עזרה בביטול דוחות לא מוצדקים בעשרות אלפי שקלים התרעה בכתב לפני קבלת דוחות הובלת קמפיינים עירוניים בשלטי חוצות לעידוד רכישה מעסקים מקומיים ועוד…
כנסו לפייס שלנו לעדכון הכול מתועד https://www.facebook.com/netanyabiz.co.il/ אנחנו ממשיכים להוביל את מהפכת העסקים והקמנו מחלקה משפטית , מחלקת תלונות ומועדון חברים.
החזון שלנו הוא שיתוף פעולה ואחווה בין כולם.
עסקים המצטרפים להתאחדות יכולים לקבל ייעוץ משפטי ,הטבות בין עסקים וספקים ואף מכתב לביטול דוח הוא עזרה ברישיון .
בעל עסק הצטרפו אלינו ביחד אנחנו כוח
להצטרפות שלחו ווצאפ צרף ל 0509610567
אני מנצל את הבמה שניתנת לי באתר קריית השרון שלי לפרסם אינפורמציה בנושאים המעניינים את בעלי העסקים הפעם.
דוחות בגין פריקה וטעינה
מאת עו"ד הילה (קשאני) שער, הינה עו"ד בעלת וותק של 10 שנים ,בעלת משרד המתמחה בתחום הנזיקין, ביטוח לאומי ומקרקעין. חברה במחלקת המשפטית של העמותה התאחדות עסקים ועצמאים בנתניה
שוב ושוב אנחנו שומעים על דוחות שניתנים לבעלי עסקים ו/או לספקים בעת שפרקו או טענו סחורה.
מהי פריקה וטעינה?
חוק עזר לנתניה (העמדת רכב וחנייתו), תשכ"ה-1965- קובע "לא יעמיד אדם ולא יחנה רכב ברחוב במקום שהחניה נאסרה על ידי ראש העיריה לפי סעיף 2 והאיסור מסומן בהתאם להודעת התעבורה (קביעת תמרורים), תשכ"א-1961 (להלן – ההודעה), על ידי תמרור, אלא לזמן הדרוש להעלאת נוסעים או הורדתם, או לטעינה או לפריקה מידית בלתי פוסקת."
בימ"ש אף הגדיר וציין כי, רכב העוצר לצורך פריקה וטעינה צריך לבצע זאת באופן רצוף ומיידי, בפרק זמן של כעשר דקות, והסביר כי מטרת החקיקה היא לאפשר לפרוק סחורה בתוך פרק זמן קצר ליד בתי העסק הקשורים לסחורה.
כדי לקבוע אם מדובר בפריקה או בטעינה נקבעו מבחני עזר הבוחנים אם בעת מתן הדוח: ביניהם האם הרכב הוביל סחורה? האם הסחורה הייתה מיועדת לבעל עסק שנמצא במקום קרוב? מה משך הזמן שהרכב עמד? ועוד….
מהו הקושי מבחינת מובילי הסחורה ובעלי העסקים?
במרכז העיר קיימים חנויות רבות אשר מפרנסות משפחות רבות , אך למרבה הצער אין מספיק מקומות מוסדרים לפריקה וטעינה (והמעט שיש לרוב מלאים ברכבים אשר מחנים שם חרף השילוט המורה על אזור של פריקה וטעינה).
לאור העובדה כי אין במרכז העיר מקומות לפריקה וטעינה, נאלצים בעלי העסקים ו/או מובילי הסחורה להחנות במקום אסור ו/ואו בחניה כפולה בעת שפורקים או טוענים סחורה, או אז מגיע פקח ורושם להם דוח.
בית המשפט כבר קבע כי בתי עסק המצויים במרכז העיר לרווחתם של התושבים, הם אינטרס חשוב של העירייה והתושבים, אשר לא צריכים לנסוע מחוץ לעיר כדי לבצע קניות יומיומיות. לכן רשות מקומית אשר מעניקה רישיון לעסק במרכז עיר מחויבת לאפשר מקום סביר בקרבת מקום, לצורך טעינה ופריקה של סחורות שהעסק מוכר, באופן שיאזן את הצורך במקום כזה ובין אכיפת חוקי התנועה.
דרישת התאחדות בעלי העסקים ועצמאיים בנתניה –
כבר נערכו מספר פגישות אל מול התובעים העירוניים, ואל מול אגף הפיקוח, בניסיון לגשר ולהשיג הסכמות אשר יאפשר לבעלי העסקים להמשיך ולהתנהל מבלי "הגזירה הכלכלית" של דוחות אשר ניתנים להם חדשות לבקרים, ומנגד בכדי לא לפגוע בשאר התושבים בעת נסיעתם בכבישי העיר.
כולנו תקווה כי עיריית נתניה תשכיל ותיאות להוסיף מקומות לפריקה וטעינה, לרווחת בעלי העסקים בעיר.