עמותת אור ירוק: שעות אחר הצהריים המסוכנות ביותר לילדים
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים, כאשר הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד ובעיקר בשעות אחר הצהריים כאשר הם נמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לבטיחות לילדים על ידי הצבת פסי האטה במיוחד בסביבת בתי ספר, גני שעשועים והיכן שנמצאים ילדים רבים אחר הצהריים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הילדים בתאונות דרכים ותיקח אחריות כדי למנוע את הילד ההרוג הבא".
מזג האוויר החם והחשכה המאוחרת מוציאים ילדים רבים מהבתים למגרשי המשחקים והגנים הציבוריים וחושפים אותם לסכנות שהכביש מציב. מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי השעות המסוכנות ביותר עבור ילדים, בהן נפגעים הכי הרבה קטנטנים בני 0-14 הן שעות אחר הצהריים – השעות בהן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוך, הכבישים עמוסים בנהגים שחוזרים מיום העבודה, הילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות ובמיוחד בחודשי הקיץ כאשר השמש שוקעת מאוחר.
עמותת אור ירוק: שעות אחר הצהריים המסוכנות ביותר לילדים
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים, כאשר הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד ובעיקר בשעות אחר הצהריים כאשר הם נמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לבטיחות לילדים על ידי הצבת פסי האטה במיוחד בסביבת בתי ספר, גני שעשועים והיכן שנמצאים ילדים רבים אחר הצהריים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הילדים בתאונות דרכים ותיקח אחריות כדי למנוע את הילד ההרוג הבא".
מזג האוויר החם והחשכה המאוחרת מוציאים ילדים רבים מהבתים למגרשי המשחקים והגנים הציבוריים וחושפים אותם לסכנות שהכביש מציב. מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי השעות המסוכנות ביותר עבור ילדים, בהן נפגעים הכי הרבה קטנטנים בני 0-14 הן שעות אחר הצהריים – השעות בהן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוך, הכבישים עמוסים בנהגים שחוזרים מיום העבודה, הילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות ובמיוחד בחודשי הקיץ כאשר השמש שוקעת מאוחר.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2017 נפגעו בין השעות 16:00-19:00 למעלה מ- 840 ילדים, זו השנה בה נפגעו הכי הרבה ילדים בשעות אחר הצהריים זה ארבע שנים. מתוך הנפגעים בשנת 2017, ארבעה ילדים מצאו את מותם בשעות אחר הצהריים ו- 62 נפצעו באורח קשה. עוד עולה מן הנתונים כי מרבית הילדים שנפגעו, למעלה מ-520 ילדים, מצאו את מותם בתחום העירוני
- בנתניה נפגעו 135 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה.
בשעות אחר הצהריים ילדים רבים מסתובבים ברחובות. ישנם מספר כללים מצילי חיים שעליהם כדאי להקפיד על מנת להגן על הילדים:
- ילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבד: חשוב להקפיד שילדים יודעים שאסור להם לחצות את הכביש ללא ליווי של מבוגר אחראי.
- חגירת הילדים ברכב: יש להקפיד על חגירת הילדים ברכב או קשירתם במושב הבטיחות בצורה נכונה ובכל נסיעה ונסיעה.
- רכיבה בטוחה על אופניים – חשוב להקפיד כי בכל רכיבה הילדים חובשים קסדה ומשתמשים במחזרי אור על מנת לשמור על הנראות.
ילדים הם פגיעים וחשופים במיוחד לסכנות: הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זווית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק כראוי. בתי ספר, פארקים ומתנ"סים, הם אזורים בעלי רמת סיכון גבוהה ועל המדינה להציב פסי האטה בקרבת אזורים אלו שיסייעו בהאטת מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2017 נפגעו בין השעות 16:00-19:00 למעלה מ- 840 ילדים, זו השנה בה נפגעו הכי הרבה ילדים בשעות אחר הצהריים זה ארבע שנים. מתוך הנפגעים בשנת 2017, ארבעה ילדים מצאו את מותם בשעות אחר הצהריים ו- 62 נפצעו באורח קשה. עוד עולה מן הנתונים כי מרבית הילדים שנפגעו, למעלה מ-520 ילדים, מצאו את מותם בתחום העירוני
- בנתניה נפגעו 135 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה.
בשעות אחר הצהריים ילדים רבים מסתובבים ברחובות. ישנם מספר כללים מצילי חיים שעליהם כדאי להקפיד על מנת להגן על הילדים:
- ילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבד: חשוב להקפיד שילדים יודעים שאסור להם לחצות את הכביש ללא ליווי של מבוגר אחראי.
- חגירת הילדים ברכב: יש להקפיד על חגירת הילדים ברכב או קשירתם במושב הבטיחות בצורה נכונה ובכל נסיעה ונסיעה.
- רכיבה בטוחה על אופניים – חשוב להקפיד כי בכל רכיבה הילדים חובשים קסדה ומשתמשים במחזרי אור על מנת לשמור על הנראות.
ילדים הם פגיעים וחשופים במיוחד לסכנות: הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זווית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק כראוי. בתי ספר, פארקים ומתנ"סים, הם אזורים בעלי רמת סיכון גבוהה ועל המדינה להציב פסי האטה בקרבת אזורים אלו שיסייעו בהאטת מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.