האמנית שרה קונפורטי הוזמנה על ידי מנהל בית הספר אורט ע"ש נתן אלתרמן בנתניה, ישראל לישנסקי , לתכנן ולעצב עבודת פסיפס ייחודית על גבי קיר חיצוני של בית הספר, 40 מטר שטח על 8 מטר גובה. לישראל לישנסקי היה חשוב לעודד ולהעמיק את המודעות והזיקה לתרבות ולאמנות בקרב התלמידים על ידי שיתופם בעבודה זו. בית הספר השקיע משאבים וזמן רב כדי שהמטרה תתבצע.
קונפורטי אומרת שבזכות מנהלים שכמותו תשתרש הזיקה והאהבה לאמנות בקרב קהילת התלמידים והיא בטוחה שקוו זה ישפיע גם על אופיים והתנהגותם בעתיד בכל תחומי החיים.
שרה קונפורטי אמנית זכוכית בינלאומית, הציגה עשרות תערוכות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם, עם מספר מרשים ומגוון של פרויקטים מיוחדים.
קונפורטי עיצבה ותכננה את פרויקט אנדרטת צומת בית ליד בשטח 1.5 דונם ויצרה את 22 פסלי האנדרטה העולים לשמיים בגובה 30 מטר.
קונפורטי גם מעצבת ויוצרת עבודות אמנות מקרמיקה וזכוכית לבתים פרטיים, מבני ציבור ובעיקר לבתי כנסת בארץ ובעולם הגדול. עבודותיה נמצאים בניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי ביץ, אוסטרליה, אנגליה וכו.
מתוך כמה מאות עבודות אמנות בבתי כנסת שעיצבה, יצרה גם בנתניה עבודות זכוכית לארונות קודש, תיבות חזן, פרוכות, שטיחי קיר מצויירים, חזית בית כנסת, ויטראזים בכמה בתי כנסת כמו בית כנסת בסגנון מעורב "מורשת אבות" ברחוב גורדון בנתניה, ברחוב מקדונלד בבית כנסת בסגנון תוניס "עמית מורשת עולמית ליהדות תוניס", בבית כנסת ישמח ישראל בבית אל.
ביצוע הפרוייקט הייחודי נעשה בשיתוף כל תלמידי בית הספר ובשיתוף המורים וההורים.
עבודה זו ייחודית בשל צירוף החומרים, הטכניקה והגודל: קלקר, פסיפס, קרמיקה, זכוכיות, לדעתה לא נעשתה עבודה מעין זו בארץ בכלל.
התלמידים בחרו את נושא היצירה: נתניה בעבר ובהווה. בתמונות המופיעות בקיר הפסיפס ישנם דימויים של עבר והווה בהווי וחיי העיר נתניה . רואים זאת בשיטת הבנייה של הבניינים הגבוהים לעומת צריפים, הפרדסים שהוו את התשתית הקיומית בעבר יחד עם מגדל המים הנושן, האירוסים והים, הצוק וסמל העירייה שמסמלים יותר מכל את נתניה, העגלה והסוס והצבר לעומת המבחנות של כתת המדע… תווי המוסיקה, מעגל הרוקדים והכינור המסמלים את תרבות המוסיקה ואמנות זו בחיי התלמידים.
קונפורטי הציעה לשלב בתוך עבודת הפסיפס כיתובי מילים, ואכן התלמידים בחרו את המילים ועזרו בשיבוצם בתוך היצירה הכללית. המילים שנבחרו הן: אמון, כבוד, אהבה, קבלה, יצירה, שוויון, צדק, ציונות ועוד…
ביה"ס קדם את הייחודיות שלו ומוכר כבית ספר המקדם תרבות ואומנות בראי הפלורליזם.
לפיכך במלאות שלוש שנים לביה"ס שלושת המחזורים הראשונים בחרו את הערכים שביה"ס מקדם וחשובים עבורם ובנוסף הוסיפו סמלים ותמונות מחיי ביה"ס והעיר בעבר ובהווה.
בביה"ס כיתות בין תחומיות אומנותיות וכן ביה"ס בפעילותו הן בפדגוגיה והן בחינוך החברתי הערכי שם זרקור על קידום הייחודיות: תרבות ואומנות בראי הפלורליזם.
בשל ייחודיות העבודה והן בשל הזמן הקצר היו בעיות טכניות לא מבוטלות אבל התוצאה מרגשת ומפתיעה מכל הבחינות. קונפורטי מספרת בהתלהבות כי היה זה פרוייקט מרגש, מאתגר ובהחלט אחד מהפרויקטים החשובים שיצרה. קונפורטי מקווה שבעקבות התוצאה המוצלחת והמדהימה יאמצו עשייה זו גם בתי ספר נוספים בארץ שבהחלט מהווה כרטיס ביקור לבית הספר.