מה קורה בתחום העשייה הבית ספרית בעיר נתניה?
מה חדש בבית הספר ריגלר
בית ספר ריגלר מוביל בשנים האחרונות מהפך בתחום ההוראה-למידה עם מרחבי למידה חדשניים, שיטות הוראה מתקדמות וצוות מורים מוביל, כאשר נתוני משרד החינוך מראים שהתפיסה החינוכית החדשה של ריגלר הביאה את בית הספר להישגים גבוהים במיצ"בים ובבגרויות האחרונות.
במסגרת זו פועל בבית הספר ריגלר מסלול העתודה המדעית טכנולוגית. במסגרת לימודי העתודה לומדים התלמידים מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים ברמה מוגברת. במקביל לתכנית הלימודים העשירה, מאתגרת הנהלת בית הספר את תלמידי המסלול בפרוייקטים נהדרים כמו:
IOT- Internet Of Things
Ytek- פרויקט המשלב רובוטיקה ומתמטיקה
אולימפיאדת סטוקהולם לפיתוח טכנולוגיות לחיסכון במים
אולימפיאדת אילן רמון לחקר החלל
FLL- בניית רובוטים חכמים
ועוד ועוד
תלמידי המסלול ממשיכים בתיכון במגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים ולפי הישגיהם במבחני הבגרות, גם שם הם קוצרים הצלחות.
מוביל המסלול המדעי- טכנולוגי בריגלר הוא דוד אברמוב- מהנדס מחשבים צעיר שהחליט לעזוב את עולם ההייטק המבטיח ולחנך את הדור הצעיר למקצועות העתיד.
בחט"ב ריגלר חבר אברמוב להנהלת בית הספר שהקימה עבור תלמידי המסלול מעבדות עם מיטב ציוד הסייבר, הרובוטיקה והתקשוב שבהם לומדים התלמידים וגם יכולים לעמוד באתגרים שמציבה ההשתתפות בפרוייקטים היוקרתיים.
יש לציין כי נבחרת העתודה המדעית טכנולוגית ריגלר זכתה בשנה החולפת במקום השני בקטגוריה בתחרות רובוטיקה ארצית ובמקום הראשון בנתניה בתחרות רחפנים.
כן ירבו!
אלדד למען הקהילה
*תלמידי מגמת עיצוב המוצר בתיכון אלדד בחרו להגיש כפרוייקט גמר (ברמה של 5 יחידות לימוד) עיצוב מוצרים המותאמים אישית לבעלי מוגבלויות * גלית פישר, מנהלת החטיבה העליונה באלדד: ״מדובר בפרוייקט מבורך של עיצוב עם כל הלב והנשמה, למידה משמעותית וחוויתית המשלבת ערכים ותרומה לקהילה. גאה בצוות המגמה בראשותה של גלית הרפז ובתלמידים המדהימים״
צוות מורי י"ב במגמת עיצוב המוצר בבית הספר אלדד, בראשות רכזת המגמה גלית הרפז-יניב, יזמו פרוייקט חברתי במסגרתו תלמידי המגמה יעצבו מוצרים מותאמים אישית לצרכים ספציפיים של בעלי מוגבלויות. מוצרים אלו אמורים לשמש אותם בחיי היום יום ולענות על צרכים פרקטיים.
הפרוייקט החל לאחר עבודה בסדנאות העיצוב בביה"ס וחשיפת התלמידים לתחום עיצוב מוצרים לבעלי מוגבלויות, כאשר בהמשך יצאו התלמידים לביקור בעמותת מילבת בתל-השומר.
מטרת הביקור הייתה לאפשר לתלמידים לפגוש 'אחד על אחד', אנשים עם נכות או מגבלה, בצד פעילות העמותה לתכנון מוצרים מותאמים אישית ולהכיר את עולם תכנון המוצרים לאנשים בעלי מוגבלויות. הם נפגשו נפגשנו עם שושנה גולדברג מאיר, מנהלת העמותה שהציגה בפניהם את פעילותה. בהמשך – הם קיבלו סיור מודרך, בקבוצות קטנות, בו הוצגו בפניהם מוצרים שונים שתוכננו באופן מיוחד לאנשים ספציפיים, כאשר לתלמידים התאפשר לראות מקרוב את הפעילות שנעשית בעמותה, לחוות ולגעת במוצרים השונים, להבין מה היו הצרכים ומדוע ניתנו הפתרונות.
התלמידים הקשיבו, התעניינו, שאלו שאלות והפכו מעורבים בתהליכים השונים הנדרשים בתחום זה.
בשלב נוסף בפרוייקט, הגיעו לבית הספר באמצעות עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) בחדרה שלושה צעירים בעלי נכות אשר סיפרו לתלמידים על חיי היום יום שלהם והיכן הם נתקלים בקשיים.
גלית פישר, מנהלת החטיבה העליונה באלדד: "אני רואה בפרוייקט הזדמנות מעצימה עבורנו כמורים ועבור התלמידים שלנו, להיפגש בצדדים נוספים בחברה הישראלית. אני חייבת לציין את ההתרגשות של התלמידים ושלנו, צוות המורים ומנהלי ביה"ס, בקידום הפרוייקט. כאן ברצוננו להודות גם לעמותת התעשיידע, על הסיוע, לסטודיו ליברוס ומעצב המוצר מיקי ליברוס, שמגיע לביה"ס אחת לחודש לראות את התקדמות התלמידים ולסייע לצוות המורות בהנחיית הפרוייקט – כל זאת בהתנדבות מלאה וברצון טוב."
מי רוצה ללמוד דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים?
בשנת הלימודים הקרובה צפויה להיפתח בבית הספר ש"י עגנון כיתת מופת לתקשורת בינלאומית, אשר תפעל במקביל לשתי כיתות מופת למדעים בבית הספר משה שרת. הכיתה תופעל על ידי רשת מופת, בשיתוף מינהל החינוך של עיריית נתניה.
בערב חשיפה עירוני לתכנית, שהתקיים במכללת נתניה – נכחו 120 איש שהגיעו למפגש על אף מזג האוויר הסוער. לאחר הצגת התכנית, על שני מסלוליה, הוותיק והחדש, התקיים שיח אישי בין ההורים, התלמידים-לעתיד וחברי הצוותים החינוכיים.
המדובר בתכנית שש שנתית, במסגרתה ירכשו התלמידים כלים לפיתוח מיומנויות חשיבה גבוהה, כישורי תקשורת, כלים לתרגום ואמצעים ליישוב סכסוכים וקבלת החלטות, כאשר מטרת התכנית הינה להכין את התלמידים לעולם הדיפלומטיה והתקשורת הגלובלית ולאפשר לכל תלמיד להפוך לשגריר של המדינה ולהשפיע בעתיד גם בזירה הבינלאומית.
התלמידים ילמדו אנגלית וערבית ברמה גבוהה, בדגש על השפה המדוברת כאשר בכיתה יב' יבחנו התלמידים בהיקף של 10 יחידות לימוד באנגלית ,כאשר 5 יח"ל מתוכן במסלול "דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית". כמו כן ילמדו התלמידים מתמטיקה בהיקף 5 יח"ל ותינתן אפשרות של היבחנות במקצוע הערבית בהיקף 5 יח"ל.
בנוסף תלמידי המסלול הבינלאומי של מופת ייחשפו לתחום הדעת "ידע עולמי" – תכנית ייחודית וחדשנית שנכתבה ע"י מופת עבור תלמידיה, אשר עוסקת במורכבות ובקשרי הגומלין בין הזירות האזוריות והבינלאומיות.
תלמידים המבקשים ללמוד בכיתה זו, ידרשו לשיחת היכרות אישית לצורך חשיפת המסלול ומחויבויות התלמיד הלומד בו, בנוסף, תוערך המוטיבציה הלימודית של התלמיד ויינתן דגש לכישוריו וגישתו לשפות.
התכנית כוללת שני שלבים מקדימים של קורס להכרת התכנית, אשר יתקיימו לפני תחילת שנת הלימודים. בשלב הראשון, הכולל 36 שעות לימוד ילמדו התלמידים: 22 שעות במתמטיקה, 10 שעות באנגלית ו-4 שעות בערבית ואילו בשלב השני, הכולל 22 שעות ילמדו התלמידים: 10 שעות אנגלית, 6 שעות בידע עולמי ו-4 שעות בערבית.
גילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודיים במינהל החינוך מציינת כי פתיחת הכיתה הייחודית מהווה מענה נוסף לתלמידים מצטיינים, שתחומי העניין שלהם רחבים, חברתיים ולאו-דווקא מדעיים. כמו כן הוסיפה כי יתקיים שיתוף פעולה בין הכיתה החדשה לבין המרכז העירוני ללימודי שפות, שיאפשר לתלמידים לרכוש שפות זרות נוספות.
למי שלא הצליח להגיע לערב העירוני או לערבי החשיפה הבית ספריים מומלץ לפנות ישירות להנהלת בית הספר לקבל פרטים על התכנית היוקרתית.