אתמול התקיימה פגישה במסגרת שיתוף ציבור עם מ"מ ראש העיר מר אלי דלל ומהנדס העירייה אבנר אקרמן וחברי ועד תושבי קריית השרון.
להלן הנושאים שעלו בפגישה:
1. התנגדות להסכם משהב 9139 – כזכור, חברי ועד תושבי קריית השרון הגישו לועדה את התנגדותם על בקשת היזם לתוספת יח"ד. התנגדות הועד תעלה לועדה תוך כדי התייחסות להסכם שנעשה לפני מספר שנים. הועד מתבקש לציין שמות מתנגדים שגרים בסמוך לפרויקט. מ"מ ראש העיר ומהנדס העיריה הכריזו כי הסכמים יש לכבד, במיוחד שקיבלו תוקף בועדות הבניה ולכן הבקשה תיבחן לאור ההסכם שנחתם ולאור התנגדות הועד והתושבים שהוגשה לאחרונה.
2. מגרש הרכב האוטונומי באיצטדיון בנתניה – מגרש הניסויים ימוקם באזור המערבי של האיצטדיון כאשר הוא מנצל חלק מחניית האיצטדיון מאזור ככר רמי לוי וצפונה משם, כך שהרכבים (רכב אחד בשלב זה) יוכלו לפתח מהירות לצורך הניסויים במקום.
חשוב לציין כי בשלב משחקים באיצטדיון יפסקו הניסויים ויאפשרו לרכבים לתפוס מקומות חניה, כך שניסוי זה לא יפריע ולא יפגום באחוזי החניה במקום.
כמו כן הרכבים מונעים ע"י בנזין ולאחר תקופה של 3 עד ארבע שנים הם יעברו לבסיס הקבוע שהוא חלק מהפארק המטרופוליני, באזור הבננה בחלק המערבי של הפארק, סמוך למקום שהוקצה לבית החולים.
תנתן עדיפות לתלמידי הקריה במיוחד מתחום רובוטיקה להשתלב וללמוד מהפיתוח והניסויים במקום.
ראוי לציין כי פרויקט זה מלווה יחד עם משרד התחבורה ומשרד ראש הממשלה שרואים בו הזדמנות עצומה למו"פ בתחום הראייה הממוחשבת.
3.SkyTran בנתניה – כזכור בעבר עלתה חלופה לפרויקט זה בין השאר בקריית השרון, כך שישמש ככלי להסעת המונים מהקרייה לתחנת הרכבת הצפונית. אולם בשל שיקולים תכנוניים הועתק הפרויקט שאמור לקום לפחות עוד כשנתיים לקריית נורדאו כמאצעי הסעה לאזור התעשייה החדש ותחנת הרכבת בשלב הראשון. קרית השרון ידועה באחוז גבוה של כוח עבודה שעובד באזור המרכז ולכן יוכל להיות כוח צרכני משמעותי שינצל את הפיתרון המצויין הזה כאמצעי להסעת המונים, ולכן במידה והקו הראשון יצליח, יפתחו עוד קוים ומערכת SkyTran תגיע לאחר פיתוח קו מקיף אזור התעסוקה ספיר, גם לקריית השרון ובהמשך לכל העיר.
4. כביש הנחש וצביעת סימוני דרך בשכונה – שוב הוגשה בקשה להתאים את כביש הנחש לצרכים ולשימוש כיום. סימון מחדש של המסלולים, הסרת במפרים ובעיקר הקצאה למסלולי אופניים והולכי רגל. פרויקט כזה עלותו נאמדת בכ 300,000 ש"ח. אולם מאחר וחל"ת לא נאותה לממן אותו, הבקשה תקועה ולא נראה שמצבו של הנחש עתיד להשתנות.
אנו יוצאים בקריאה לראש העיר להתערב ולתקן את המצב הנוכחי. כמו כן בדעתינו לפנות למנכ"ל העירייה בבקשה לצבוע את סימוני הדרך בקרייה. מעברי חציה ונתיבי תנועה שמחייבים עבודות תחזוקה.
5. תכנית שצ"פ כלל עירונית (נת/400/7/2013) לגינות מעל 5 דונם עבור הוספת שטחי שירות למבנים כגון: קיוסק, שירותים ציבורים, חניה תת קרקעית, מחסני שירות ותחנות טרנספורמציה כפי שנעשה בעיריות אחרות כך שתהליך זה יאפשר לעירייה לפעול באופן סטטורי מהיר וגמיש.
ביקשנו להבהיר כי הועד יוציא התנגדות לבקשה לועדה המחוזית בהתייחסות לגינות בקריית השרון בלבד כך שהעירייה תוגבל רק להקמות שירותים ציבוריים ומחסני שירות או טרספורמציה בלבד. אין הגינות הנוכחיות מתאימות לבקשות כגון מסעדות או קיוסקים או שרותי מזון ופנאי כאלה ואחרים.
להלן תוכניות הבקשה:
תבע_חדשה_שטח תבע_חדשה_תוכנית תבע_חדשה_רשימת_שטחים_פתוחים
מבקשים להודות למ"מ ראש העיר מר אלי דלל ולמהנדס העיר אבנר אקרמן על זמנם ועל שיתוף הפעולה.