שלום לכולם,
ביום חמישי, 31 בדצמבר, רגע לפני כניסת השנה האזרחית החדשה, נערך מפגש בחברת המים והביוב, מי נתניה, בהשתתפות, מ"מ ראש העיר, אלי דלל, חבר מועצת העיר, יוסי דורון, מנכ"ל מי נתניה, שחר חילאוי, מהנדס ראשי בחברה, שי סיבוני ונציגי פורום וועדי שכונות, מאור דאיה, טלי מולנר, גל דברת, חזי ויסוקי וראובן סלבסקי.
המפגש הינו יוזמה של עיריית נתניה וחברת מי נתניה שפועלות ליצירת הידברות והידוק הקשר עם נציגי השכונות במטרה לקדם שיתוף פעולה בין העירייה, הוועדים, השכונות והתושבים.
בפתח הדיון, הוצגו בפני הנוכחים פרטים לגבי התנהלות החברה, מטרות ויעדים.
חברת מי נתניה הוקמה בשנת 2003 והייתה מבין חברות המים והביוב הראשונות שהוקמו בארץ. מטרות החברה:
משק כספים סגור בתחומי המים והביוב.
ייחוד ההשקעות למערכת המים והביוב העירונית.
טיפול מקצועי ויעיל במתן שירותי מים וביוב.
כחלק מהשקיפות, הוצגו הנתונים הכספיים של החברה, כולל השקעות תקציביות חסרות תקדים בשדרוג תשתיות מים וביוב, פיתוח מתחמים, פיתוח טכנולוגיות מים ותשתיות נוספות שמסתכמות בכ- 300,000,000 ₪ בעשר השנים האחרונות.
בישיבה הובהר נתון שאינו ידוע לכלל הציבור, שמחיר המים נקבע על ידי רשות המים הממשלתית ולא על ידי חברת מי נתניה והוא זהה בכל הארץ.
נציגי הוועדים העלו מספר נושאים: נושא חשבונות מים גבוהים וצריכה משותפת גבוהה ביחס לחשבונות קודמים וכן טענות ביחס לשרות הלקוחות של מי נתניה והטיפול בפניות הציבור. בנוסף, אי הודעה על החלפת מונה בטרם ההחלפה, התנהלות מי נתניה במקרה של צריכה חריגה, שימוש ציבורי בהדרנטים בבניני מגורים, התקנת אל חזור בבניני מגורים, נוהל בדיקת שעון משותף בחצרות פרטיים ונוהל זיכוי כספי מול הצרכן.
בשיחה שהתנהלה באווירה טובה ועניינית, השיבו מנכ"ל החברה ונציגיה לכל השאלות.
בנושא חשבונות המים, הודגש כי, כמות המים בה מחויב הצרכן נמדדת באמצעות מדי מים בעלי תו תקן ומכוילים כדין. זו השיטה בה מחשבים את צריכת המים בכל הארץ. אין שיטה אחרת למדידת צריכת מים.
הובהר כי, צריכה משותפת נוצרת בעקבות שימוש בצנרת הראשית המשותפת לצרכי הבניין והיא ההפרש בין כמות המים שנמדדה במד המים הראשי בנכס לבין כמות המים שנמדדה בסך כל המדים הפרטיים בנכס. הצריכה המשותפת מחולקת באופן שווה בין כלל הצרכנים בנכס. וועדי בניינים משותפים, בהם התגלתה צריכה משותפת גבוהה עקב נזילה, מוזמנים להציג בפני החברה קבלה על תיקון הנזילה ויקבלו זיכוי בהתאם להוראות החוק.
כמו כן, נציגי מי נתניה, הדגישו כי כל פנייה למחלקת שירות הלקוחות של החברה, נענית בצורה עניינית ומהירה. הפניות מפוקחות ועומדות בכל תנאי אמות המידה מבחינת זמנים ושירות. עד עתה, רוב הטענות שהועלו בפייסבוק, לא הגיעו למחלקת שירות הלקוחות של החברה. תושבים מוזמנים לפנות בכל נושא מים וביוב למחלקת שירות הלקוחות של החברה שפועלת שישה ימים בשבוע.
צוין כי חברת מי נתניה, זוכה בציון לשבח על פעילותה שנה שנייה ברציפות וכחברה מצטיינת, במקום הראשון, מבין כל תאגידי המים בארץ (על פי אמות מידה של שירות לקוחות, השקעות, תשתיות וניהול תקציבי נבון ונכון), החברה מפוקחת ומבוקרת על ידי רגולציה של רשות ומנהל המים. בנוסף, זכתה החברה לאחרונה בציון לשבח על היערכות בשעת חירום.
בסיום המפגש, סוכם כי שיתוף הפעולה בין כל הנוכחים יימשך גם בעתיד ותושבים יוכלו להיעזר בנציגי הוועדים והשכונות ליצירת קשר עם חברת מי נתניה. בנוסף, חברת מי נתניה, באמצעות מחלקת שירות הלקוחות תבדוק בצורה מקצועית, כפי שעשתה עד עתה, כל פנייה בנושא צריכה משותפת גבוהה שמעבר לממוצע הצריכה כפי שמופיע בחשבון המים. נציגי החברה נענו לפניית נציגי הוועדים וייפנו לרשות המים, כדי לבדוק אפשרות להתקנת שסתום אל חוזר.
כיום, כחודש ימים לאחר המפגש, שיתוף הפעולה בין וועדי השכונות לחברת מי נתניה, הדוק ופורה מאוד. מחלקת שירות הלקוחות ממשיכה לטפל במקצועיות בכל פנייה ומשיבה במהרה לכל תושב. בחלק מן המקרים, נשלחים צוותי הנדסה לבדיקה נוספת של תשתית המים בבניין ודיירי הבית מעודכנים בטיפול.
אנו שבים וקוראים לפנות למחלקת השירות של מי נתניה בכל שאלה, תקלה, בעיה ומפגע בטלפון 1-800-20-20-84.
מצ"ב מצגת מטעם תאגיד מי נתניה על מטרותיה וחזונה.